Adina Tallberg (Minerva Groningen)

English text below

Adina Tallberg (Minerva Groningen)
AdinaTallberg-TaiteilijallaOnTapaKatsoa1-3
Adina Tallberg heeft altijd een HD-camcorder bij zich, wat haar in staat stelt om constant beelden uit het dagelijks leven te documenteren. Dit betekent dat eigenlijk alles de potentie heeft om te worden gebruikt als basis voor haar werk. In dit proces zijn de keuzes voor bepaalde beelden zeer selectief, omdat er slechts een beperkte hoeveelheid impulsen door de camera opgenomen kunnen worden, waardoor de beelden de individuele perceptie en associaties van Tallberg reflecteren. Na het verzamelen van de beelden projecteert Tallberg deze op een oppervlak met behulp van een beamer. Vervolgens filmt ze de originele beelden opnieuw met behulp van een techniek die voorheen werd gebruikt voor het illegaal kopiëren van films (filmen van een bioscoopscherm met een hand camera), terwijl ze de originele beelden manipuleert door middel van fysieke interactie met de projectie. Dit resulteert in films waarin alles is gebaseerd op de originele beelden, maar dan met een surrealistische en bijna dromerige twist die speelt met de grenzen van de materialiteit.
http://adinatallberg.com

Adina Tallberg (Minerva Groningen)
AdinaTallberg-TaiteilijallaOnTapaKatsoa1-3
Adina Tallberg consistently carries with her a HD camcorder, enabling her to document scenery from everyday life, which means that basically everything has the potential to be used as raw material for her work. This is a process in which the choices of imagery are quite selective, since there is only a limited amount of impulses that the camera can take in, and the footage, therefore, mimics Tallberg’s individual perception and associations. After collecting the footage, Tallberg projects this onto a surface using a beamer. She then re-films the original footage using a technique previously used for illegal pirate copying (filming a cinema screen with a hand camera) while manipulating the original footage by physically interacting with the projection. This results in films in which everything is based on the original footage but with a surreal and almost dreamlike twist which plays with the boarders of materiality.
http://adinatallberg.com

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s