Presenting: Jerome Daly

English text below
—————————-

Jerome Daly
Academie: Academy of Fine Arts & Design Maastricht
Werken in de expositie: Untitled (Postmodern Times, Software Performance, 2014)
Ernstig Geschikt-90
Untitled (Postmodern Times, Software Performance, 2014)

De naam Jerome Daly is zijn artiestenaam en daarmee zet Jerome meteen de toon voor het centrale thema in zijn werk: de dynamiek tussen fictie en werkelijkheid. Ook in de getoonde performance-installatie is dit het geval. Met zijn witte half transparante overall en wit masker lijkt de figuur op de film eerder op een robot dan op een mens. De figuur zit in een laboratorium-achtige ruimte kleurtjes te rangschikken of te sorteren. Dat één en ander niet geheel lukt en volgens plan kan worden uitgevoerd wordt versterkt door de glitches die bewust in de film zijn verwerkt. Daarnaast werkt de elders in de ruimte aanwezige monitor als stoorzender. Op deze monitor wordt een kleur in tekst getoond en hoorbaar uitgesproken. Kleur op de monitor en de kleurtjes op het andere beeld lopen niet synchroon, waardoor een prachtige verstoring optreedt.

Ernstig Geschikt-92Untitled (Postmodern Times, Software Performance, 2014)

Ernstig Geschikt-87

Untitled (Postmodern Times, Software Performance, 2014)

Fraaie, sfeervolle video-performance-installatie waarin tekst, kleur en machine met elkaar in debat gaan, maar nooit overeenstemming bereiken. Daardoor juist de werkelijkheid symboliserend.

Fotografie: Joost van Ophem

————————–

Jerome Daly
Academy: Academy of Fine Arts & Design Maastricht
Works in the exhibition: Untitled (Postmodern Times, Software Performance, 2014)

Ernstig Geschikt-90
Untitled (Postmodern Times, Software Performance, 2014)

The fact that the name Jerome Daly is his artist name immediately sets the tone for the central theme in his work: the dynamics between fiction and reality. This is also the case in the performance installation on display in the exhibition. With white semitransparent overalls and mask, the figure in the film looks more like a robot than a human being. The figure is situated in a laboratory-like space to arrange or sort colours. The fact that this endeavour seems not to be entirely successful or possible to be carried out according to plan, is enhanced by the glitches which are intentionally incorporated in the film. In addition, elsewhere in the room another monitor has an interfering function. This monitor displays a colour in text which is simultaneously audibly spoken. The colour on this monitor and the colours on the other image are not synchronized, making a wonderful disruption occur.

Ernstig Geschikt-92
Untitled (Postmodern Times, Software Performance, 2014)

Ernstig Geschikt-87Untitled (Postmodern Times, Software Performance, 2014)

A beautiful, atmospheric video performance installation in which text, colour and machine are in dispute, but never reach an agreement, thereby symbolising reality.

Photography: Joost van Ophem

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s